5 principů hubnutí

1. Úprava jídelníčku
Jestliže trpíte nadváhou, je změna stravovacích návyků jedním z klíčových bodů. Bez toho prostě nezhubnete. Pokud vám můžeme poradit, zapomeňte na různé „zaručené“ diety, které slibují rychlé zhubnutí bez námahy. Nový jídelníček by měl respektovat zásady zdravého stravování. Pamatujte, že tělu nesmí chybět žádné důležité látky. Současně se vyvarujte hladovění. Snížit denní příjem kalorií je vhodné, ale nesmí to překročit únosnou mez.

Na internetu existuje mnoho stránek, které vám s tímto krokem pomůžou. Alternativou je svěřit se do rukou výživovému poradci.

2. Cvičení
Musíte se smířit s tím, že bez pohybu se tuků nezbavíte. Dobrou zprávou je, že není nutné chodit do posilovny, jak se nám snaží namluvit reklamy. Pokud fitness centra nemáte rádi, můžete se obejít bez nich. Například zkuste začít každý den chodit. Vhodná je ostřejší chůze o délce 1 – 2 hodiny denně. Budete překvapeni, co to udělá s vaší kondicí a nadváhou. To samé platí o jízdě na kole, plavání nebo cvičení vlastní vahou.

3. Trpělivost
Při hubnutí se obrňte trpělivostí. Abyste měli šanci tělesnou váhu po shození nadbytečných kilogramů udržet, měli byste hubnout 0,5 – 1 kg týdně. U více kilogramů, s výjimkou velmi obézních jedinců, se výrazně zvyšuje riziko jojo efektu!

4. Doplňky stravy podporující hubnutí
Doplňky stravy na hubnutí za vás nemůžou udělat všechnu práci, ale umí shazování nadváhy solidně podpořit. Zejména s ohledem na metabolické procesy v těle. Na trhu jich je celá řada, stačí si vybrat.

5. Nejenom kilogramy, ale i objem
Jestliže začnete cvičit, tělo se bude zpevňovat, svaly začnou růst a nahrazovat uložený tuk. Jinými slovy, nemusíte s ohledem na tělesnou váhu hubnout zcela podle vašich představ, ale přitom se tuku tělo zbavuje. To poznáte právě na objemu, který se zmenší. Proto byste se neměli zaměřit pouze na váhový úbytek, ale i objem břicha, hýždí, krku apod.

Autor: Pavel Hanzal

Alternativní produkty