Hrachový protein

Hrachový protein je prášek s vysokým obsahem bílkovin, který se získává ze žlutého hrachu. Protein je izolován šetrnou technologií, aby byly zachovány všechny důležité aminokyseliny a další enzymatické látky, které podporují trávení a zabudování aminokyselin do proteinů a dalších stavebních buněk našeho těla.

V jaké formě hrachový protein najdete?
Tento protein, který pochází z hrachu je možné zakoupit v čisté formě jako 100% hrachový proteinový prášek v BIO kvalitě. Existují také výrobky, jako jsou různé snídaňové směsi, které mohou obsahovat právě hrachový protein pro zlepšení výživových hodnot a větší obsah bílkovin. 

Proč ho používat?
Jedná se o zdroj bílkovin, což jsou nezbytné stavební kameny našeho těla. Nachází se v každé buňce ať už přímo ve formě syntetizovaných proteinů nebo ve formě aminokyselin. Podílí se na svalové regeneraci a růstu svalových vláken. Nedostatek bílkovin v jídelníčku se může projevit přibýváním na váze a zvyšování poměru svalů a tuků ve prospěch nežádoucích tuků. Dostatečný příjem proteinu pomáhá udržet funkční imunitní systém, správnou regeneraci a tvorbu nových buněk a s tím související další nezbytné pochody v našem těle, které jsou klíčové pro zdraví a dobrou fyzickou kondici.

Jak správně používat hrachový protein?
Hrachový protein pomáhá navýšit denní příjem bílkovin pro všechny, kteří nemohou maso a další živočišné produkty. Hodí se jako alternativa pro vegany, vegetariány, ale i osoby s alergiemi na sóju nebo laktózu, což bývají složky obsažené v syrovátkových nebo právě sojových proteinech.

Doporučená denní dávka jsou dvě polévkové lžíce, což odpovídá přibližně 25 gramům hrachového proteinu. Ten je možné vypít ředěný vodou nebo ve spojený s některým z rostlinných mlék, jako je například mléko mandlové nebo kokosové. Pro dokonalé promíchání je dobré použít praktický shaker, kdy si protein můžete vzít i s sebou na cesty. Hodí se pro konzumaci po celou dobu dne. Ideální načasování je přibližně hodinu po fyzické aktivitě, kdy dochází k obnově a výstavbě svalových vláken, které potřebují stavební látky a důležité aminokyseliny.

Porovnání s jinými proteiny
V porovnání s jinými proteinovými izobáty, jako je například syrovátkový nebo sojový, zjistíme, že hodnoty bílkovin jsou velmi podobné (u 70-75% procentních proteinů). Výhodou a hlavním rozdílem je to, že hrachový protein neobsahuje látky, které vyvolávají alergii a je tedy vhodný pro osoby, které trpí intolerancí laktózy nebo špatně snáší sóju. Obsahuje poměrně široké spektrum využitelných aminokyselin, které dokážou pokrýt hlavní potřebu organismus.

Kvalitní produkt
Kvalitní hrachový protein poznáte podle toho, že je vyroben šetrnou technologií. Výrobce by měl udávat, jakým stylem je protein izolován. Na základě použité technologie je možné určit, zda zůstaly zachovány cenné aminokyseliny a obsah dalších zdraví prospěšných látek nebo jestli došlo k jejich zničení. Nejlepší jsou RAW hrachové proteiny, které jsou získávány extrémně šetrnou metodou a neobsahují žádné konzervanty, barviva nebo plnidla.

Chuť podle vlastního výběru
Čistý 100% hrachový protein je bez přidaných příchutí a je tedy zcela na vás, jak bude chutnat. Do proteinu smíchaného s vodou nebo mlékem je možné přidat stéviové kapky s různými příchutěmi, které celý nápoj osladí a dodají mu příjemnou chuť. Hodí se použít také kakaový nebo karobový prášek, ovšem v tom případě je nutné počítat se změnou celkových nutričních hodnot. K dostání jsou i směsi, které obsahují různé složky a mají různé chutě.

Recepty s hrachovým proteinem
Pro zvýšení nutričních hodnot a zlepšení poměru bílkovin se hodí snad do každého jídla. Díky neutrální chuti je možné zařadit ho do omáček, slaných placiček a podobných jídel. Hodí se ale i do sladkých snídaňových kaší, do smoothie a podobně.

Je možné využít ho jako základ pro chutné a zdravé proteinové kuličky nebo vynikající domácí proteinové matcha tyčinky. Dokonalou snídani plnou živin pro správný start dne získáte s proteinovými lívanečky. 

Nutriční hodnoty ve 100 g hrachového proteinu:
Energetická hodnota: 1683 kJ / 403 kcal
Bílkoviny: 74.4 g
Sacharidy: 0 g – z toho cukry 0 g;
Tuky: 7.85 g
Vláknina: 4.19 g
Sodík 878.78 mg
Popel: 4 g


Autor: Šárka Stuchlíková

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.