Chia

Výraz:Hledat
Kde hledat:
Chia semínka jsou dnes v rámci zdravé výživy často skloňovaným pojmem. I když jsou dnes pro mnohé novinkou, jsou známá a velice ceněná již stovky let. Věděli jste například, že chia semínka patřila k hlavním potravinám aztéckého jídelníčku?
Chia semínka aneb co musíte vědět
Kateřina Doul
Zajímá vás, jak chia semínka prospívají zdraví a jaké mají výhody pro náš organismus? Prozradíme vám to v tomto článku.
Jaké jsou výhody chia semínek?
Kateřina Doul
Pojem chia semínka jste už zaznamenali, ale nevíte, zda vám nemůže způsobit nějaké vedlejší účinky?
Nežádoucí účinky chia semínek
Kateřina Doul
Nastávající maminky často mívají obavy z toho, co mohou a nemohou konzumovat. Jak je to s chia semínky?
Je výhodné jíst chia semínka v těhotenství?
Kateřina Doul
Chia semínka jsou zázračná semínka šalvěje hispánské. Díky jejich složení a blahodárným účinkům na organismus je řadíme mezi superpotraviny.
Chia semínka: Dodají tělu energii, ale žádné kalorie
Kateřina Doul
Chia semínka jsou důležitým zdrojem zdraví prospěšných látek - vitamínů, minerálů, vlákniny či omega-3- mastných kyselin.
Jak poznat kvalitní chia semínka?
Kateřina Doul
Pokud se trochu orientuje ve zdravé výživě, jistě jste zaregistrovali, že se do módy dostávají chia semínka. Nejen tak pro nic za nic je řadíme mezi superpotraviny, které mají mnoho blahodárných účinků na náš organismus.
Chia semínka jako účinný pomocník v hubnutí
Kateřina Doul
Dvakrát více vlákniny než obilné vločky, pětkrát více vápníku než kravské mléko a sedmkrát více omega 3 – mastných kyselin než losos - to je jen skromné porovnání výživových hodnot chia semínek s vybranými surovinami.
Chia semínka jako významný zdroj omega 3 mastných kyselin
Kateřina Doul
Chia semínka jsou někdy taktéž nazývaná jídlem běžců, neboť dokáží dodat velké množství postupně využitelné energie. Toho se navíc využívá i při hubnutí.
Jaká je denní dávka chia semínek?
Kateřina Doul
Doporučená denní dávka je přibližně 20 g chia semínek, což odpovídá přibližně dvěma polévkovým lžícím. Ovšem mírně vyšší dávkou rozhodně nic nezkazíte. A jak zařadit chia semínka do našeho jídelníčku?
Způsoby, jak používat chia semínka
Kateřina Doul
Diabetici, celiaci, těhotné a kojící ženy - nikdo se nemusí konzumace této superpotraviny vzdávat. Pozor si musí dát jen lidé s nízkým krevním tlakem či osoby užívající léky na ředění krve. A s čím dalším nám chia semínka pomohou?
Chia semínka pro lepší trávení i detoxikaci
Kateřina Doul
Možná si neumíte představit, jak tchia začlenit do svého jídelníčku. Je to ovšem velice snadné. Možností i osvědčených receptů s chia semínky je opravdu mnoho a je tak jen na vás, kterým chutím dáte přednost.
Jak začlenit chia semínka do jídelníčku?
Kateřina Doul
V dnešním článku se však podíváme, zda mohou mít chia semínka i nějaké nežádoucí účinky.
Zdravotní rizika konzumace chia semínek
Kateřina Doul
Chia semínka obsahují až pětkrát více vápníku než kravské mléko, dále železo, hořčík, zinek, draslík, fosfor a mnoho vitamínů. Na rozdíl od lněného semínka jsou však chia semínka v našich končinách poněkud neznámou surovinou.
Chia semínka versus lněné semínko aneb co je lepší?
Kateřina Doul
    Ostatní kategorie: