Chia semínka - síla přírody

Chia semínka jsou semena šalvěje hispánské. Byly velmi oblíbené u Aztéků, kteří je využívali k prevenci, léčbě a podpoře fyzické aktivity. Proč tomu tak bylo a z jakého důvodu si chia semínka získávají velkou oblibu i u nás?

1. Důležité látky v chia semínkách
• bílkoviny
• sacharidy
• omega 3 mastné kyseliny
• vláknina
• antioxidanty
• vitaminy (A, C, E, skupina B aj.)
• minerály (vápník, železo, draslík, zinek, mangan aj.)
• a další

Jeden příklad za všechny – chia semínka jsou skvělý zdroj vápníku
Chia semínka určitě velmi ocení například vegani, protože obsahují 5x více vápníku, než kravské
mléko. Ale nejde jenom o vegany. Pokud tělu chybí vápník, dochází k destrukci páteře, kazivosti zubů nebo lámavosti kostí. Tyto problémy znají například ženy po menopauze.

2. Příznivý vliv chia semínek na zdraví
• protizánětlivé účinky
• snižují hladinu špatného cholesterolu
• prevence proti rakovině
• dobrý vliv na žilní systém
• podpora a prevence srdeční činnosti
• pomáhají s redukcí hladiny cukru v krvi
• podporují činnost střev
• posílení imunity
• a další

3. Chia semínka podporují hubnutí
Další skvělou pomoc nabízejí chia semínka všem, kdo potřebují snížit tělesnou váhu. Po konzumaci totiž dokážou výrazně zvýšit svůj objem v žaludku, čímž omezují pocit hladu. Díky redukci hladiny cukru v krvi umí snížit chuť na sladké. Významnou roli hraje i to, že dodávají tělu energii, která je potřeba k pravidelnému cvičení.

Ostatně nezapomeňte na to, že bez úpravy jídelníčku a pravidelného pohybu nemůžete zhubnout. Pokud tak učiníte, chia semínka pomůžou.


Recept na smoothie s chia semínky, mangem a pomerančem

Kupte si bílý jogurt, kvalitní chia semínka, malé mango a pomeranče. Z pomerančů vymačkejte 100g šťávy, nakrájejte mango a připravte si 1 lžíci chia semínek. Vše dejte do mixéru a přidejte jogurt. Rozmixujte a smoothie si hned vychutnejte.


Autor: Pavel Hanzal

Alternativní produkty