Jak bojovat s jarní únavou

Nedostatek energie, ospalost, ztráta elánu, neschopnost koncentrovat se, kolísání nálad - to vše jsou symptomy, které s příchodem prvních jarních dnů trápí většinu z nás. Jarní únava je reakce organismu na střídající se oteplení a ochlazení. Proto bychom měli právě teď našemu tělu věnovat co nejvíce pozornosti.

Detoxikujte se
Naše tělo se dokáže od zaplavených toxinů očistit i pomocí bylinek-kopřiva, máta, šipky, meduňka. Neměli byste zapomínat na pravidelný přísun vitamínů a minerálů, ať už přirozený v podobě konzumace ovoce a zeleniny nebo ve formě výživoých doplňků. Zaměřte se hlavně na vitamin C. Nevynechávejte ani a selen a vitamíny A a B. Nezapomínejte na zinek a hořčík. Jejich nedostatek způsobuje únavu. Najdete je v hořké čokoládě, kakau, celozrnných výrobcích. Důležitý je vitamin D. Nachází se ve vaječných žloutcích, mléku, másle ale také v kokosu a kakau.

 Dobijte si energii pohybem na čerstvém vzduchu. Zkuste probudit organismus běháním, jízdou na kole, bruslením, příjemnou procházkou. Jarní výlety a procházky vám dodají kyslík a endorfiny. Sluneční paprsky se starají o tvorbu serotoninu, který nám pořídí dobrou náladu.

Spánek
Spěte na pohodlné a kvalitní matraci. Starou matraci si vylepšete chráničem z paměťové pěny, kterým dosáhnete beztížný stav. Velmi důležitý je i výběr polštáře a přikrývky. Na uklidnění pomáhá vůně levadule a vhodné je i použití solné lampy- pročistíte s ní vzduch. Dopřejte si delší spánek nebo si zdřímněte odpoledne. Ideální je, pokud chodíte do postele v přibližně stejnou dobu a vstáváte ve stejnou hodinu. Spěte ve tmě, tichu a zejména bez rušivých elementů, jako jsou elektrické spotřebiče.

Nezapomínejte na pitný režim
Nedostatek tekutin může být jednou z příčin vzniku únavy. Pokuste se vypít denně 2-3 litry vody.

Železo
Pokud jsou zásoby železa v organismu dostatečné, podporují životaschopnost, funkci imunitního systému a bystrý intelekt. Najdete ho v rybách, mase, listové zelenině, pažitce, meruňkách, petrželové nati.

Smějte se
Ve společnosti přátel se na smutek a únavu zapomíná mnohem snadněji. Travte čas s lidmi, se kterými je zábava a cítíte se s nimi dobře.

Dělejte věci, které vás baví
Najděte si čas pro sebe, zastavte se a odpočiňte si od pracovních povinností. Navštivte kino, divadlo, pusťte si dobrý film nebo sáhněte po dobré knize. Nezapomínejte ani na kvalitní milostný život. Líbání a sex je největším zdrojem pozitivní hormonů, které si do těla nadopujeme zcela zdarma. Odbourají z vás stres, udrží v dobré kondici a psychické pohodě.

 

Autor: Radka Kuzmová

Alternativní produkty