Jak by měla vypadat správná snídaně?

Nevynechávejte snídani
Snídaně je základem každého dne. Naše tělo i přes noc pracuje a spaluje energii. V průměru lidské tělo během nočního spánku spálí až 500 kalorií, a proto je nutné energii po ránu doplnit. Bez energie totiž nebude mít sílu naše tělo, ale hlavně mozek, který je potřeba po ránu také nastartovat.

Start metabolismu
Když ráno dodáme tělo potravu, bude jí muset začít trávit. Tím se nastartují pochody, které ovlivní celý den. Metabolismus se rozjede a je připraven spalovat větší množství energie i během dne. Znamená to tedy, že snížíte riziko vzniku obezity nebo přibírání na hmotnosti.

Vyvážená skladba živin
Neplatí, že každé jídlo, které sníme ráno, nám pomůže. Záleží totiž i na tom, co jíme. Správná snídaně vy měla být vyvážená a obsahovat tuky, sacharidy i bílkoviny. Vhodnou alternativou jsou snídaňové směsi, ovocné smothie doplněné o protein a oříšky, pudink z chia semínek s ovocem nebo vajíčka připravená na kokosovém oleji s kvalitním celozrnným pečivem a kouskem zeleniny. Snídaně by měla být dostatečně velká, aby nás zasytila, ale zároveň ne příliš objemná, abychom se necítili přeplnění a přejedení, což by nám mohlo na momentální energii a elánu spíše ubrat.

Tekutiny
Po celé noci, kdy nic nepijeme, ale naše tělo vodu stále využívá, jsme lehce dehytratovaní. Hned po ránu je proto dobré doplnit tekutiny ve formě sklenice vody, kvalitního džusu nebo čaje. Pokud po ránu potřebujete vzpruhu a obyčejný čaj vám nestačí, dejte si klidně i kávu, ale myslete na to, že je vhodné vypít k ní i sklenici čisté vody.

Autor: Šárka Stuchlíková

Alternativní produkty