Jak na kvalitní spánek? Poradíme.

Ověřte, zda máte dostatek železa

Nedostatek železa může být jedním z důvodů problémů se spánkem. Hladinu železa v krvi Vám změří lékař. Železo můžete organismu dodat konzumací potravin, které jsou na železo bohaté (např. luštěniny, obiloviny, listová zelenina, ořechy, rozinky nebo sušené houby), případně jej můžete dodat doplňky stravy.

 

Vsaďte na ty správné vůně

Vůně levandule je svými pozitivními účinky na dobrý spánek proslulá. Provonět svou ložnici můžete například levandulovým esenciálním olejem.

Další možností je například šampon nebo sprchový gel, který si Vás svou levandulovou vůní ihned získá.

Spěte v prostředí ideálním pro spánek
Dbejte na kvalitu matrace, přikrývky a polštáře.Věnujte péči také jejich čistění - matrace a přikrývky bývají “rejdištěm” nejrůznějších roztočů, které způsobují alergie a snižují kvalitu spánku.
Spěte v dobře větrané místnosti. Ložnici zbytečně nepřetápějte. Uvádí se, že ideální teplota pro kvalitní spánek je zhruba 19-22 stupňů.
Důležitý je také úklid místnosti, ve které spíte. V uklizené místnosti se spí lépe.


Před spaním jezte střídmě

Snažte se nejíst nejméně dvě hodiny před spaním a volte spíše menší porce. Před spaním se vyhněte těžkým, kořeněným a těžko stravitelným jídlům.

 

Vyčistěte si hlavu

Snažte se před spaním neřešit vážné problémy, nemyslete na to, co Vás čeká další den v práci nebo co jste předchozí den nestihli. Přemýšlejte a mluvte o věcech, které Vám dělají radost. Vyčistit si hlavu Vám pomůže například psaní deníku. Zjistíte, že jakmile vidíte své myšlenky na papíře, vytvoří se ve Vaší mysli pořádek.



Autor: Kristýna Mlatečková - Tým Elixi.cz