Jak zahnat stres (nejen) před Vánoci?

Udělejte si čas jenom na sebe
Během shánění všech potřebných věcí, pečení a vaření nejrůznějších dobrot a do toho všeho uklízení kompletně celého bytu si udělejte každý den chvíli jenom na sebe. Vezměte si knížku, skleničku vína, oblíbený čaj, napusťte si vanu, pusťte si oblíbenou písničku, zacvičte si nebo dělejte cokoliv vás baví, ale aktuálně to dělat nemusíte nebo to není vaší povinností. Uvidíte, jak vám to vyčistí hlavu a dostanete novou chuť a sílu pustit se do všech povinností, které na vás čekají.

Jezte kvalitní jídlo, dodržujte pitný režim a dostatečně spěte
Neodbývejte se malým množstvím nekvalitního jídla. Vsaďte na kvalitní a výživné snídaně, pokračujte zdravou svačinkou, dejte si chutný oběd a nezapomeňte ani na večeři. Myslete na dostatečné množství ovoce a zeleniny, které naše tělo zásobu vitamíny a minerálními látkami. Během dne dodržujte pitný režim a vypijte alespoň 2 litry čisté vody. Zařadit můžete i kávu nebo zelený čaj po ránu, když máte pocit, že se jinak neprobudíte. Stres výrazně snižuje i správná spánková hygiena, kdy je dobré spát přibližně 8 hodin. Na zdravé a silné tělo nemá stres takový vliv a díky správné životasprávě budete mít i více energie a splnění všech povinností a nedostanete se tak snadno do stresu z toho, že něco nestíháte.

Vyzkoušejte přírodní pomocníky pro nervový systém
Když nic z toho nepomáhá, můžete na pomoc zavolat přírodní produkty. Výborně pomáhá například kustovnice čínská neboli goji, která má pozitivní účinky na nervový systém a pomůže vám vypořádat se se stresem. Skvělé účinky na nervový ale také imunitní systém má šťáva z dužiny plodů graviola. Jedná se o plody tropické rostliny, která je v přírodním lékařství využívána několik století.


Autor: Šárka Stuchlíková

Alternativní produkty