Jak zlepšit paměť pomocí přírodních přípravků?

Omega 3 mastné kyseliny
Omega 3 mastné kyseliny pomáhají lepšímu prokrvení mozku, čímž usnadňují uchování vzpomínek v paměti. Jedná se o velmi důležitou látku, která chrání nervové synapse a brání ztrátě uchovávaných nervových vzruchů. To znamená, že s pomocí omega 3 mastných kyselin se budeme lépe učit a více si toho zapamatujeme. A kde je najdeme? Omega 3 mastné kyseliny se nachází v celé řadě olejů. Dostupné jsou i koncentrované kapsle, které pokrývají denní potřebu těchto mastných kyselin. Vhodný je například krilový olej, kokosový olej, ale i chia semínka nebo vlašské ořechy.

Ginkgo biloba
Z mnoha reklam na přípravky, které pomáhají zlepšit paměť jistě znáte přípravky s výtažkem ze stromu ginkgo biloba, česky jinanu dvoulaločného. Tato látka opět zlepšuje prokrvení a má velmi pozitivní účinky na paměť. Najdeme jí v podobě tablet s ginkgo bilobou, v čajích nebo jiných přípravcích. Je důležité dodržovat správné denní dávkování pro zaručení správného efektu.

Lecitin
U lecitinu byly prokázány příznivé účinky na zlepšování paměti, pozornosti a koncentrace. Nejčastěji je dostupný v podobě tablet v dobře rozpustné formě pro náš organismus.

Nezapomeňte na pravidelné procvičování
Pokud paměť pravidelně necvičíme, ani sebevíc účinné přírodní přípravky nás nezachrání. Zkuste si každý den zapamatovat nějaký údaj, číselnou kombinaci nebo se učte cizí jazyk. Jako velmi účinná paměťová technika se jeví dávání věcí do logických souvislostí. Zkuste si třeba k nudné látce vymyslet vlastní metaforický příběh a uvidíte, že si to budete pamatovat velmi dobře.

Autor: Šárka Stuchlíková

Alternativní produkty