Je možné užívat konopné semínko v těhotenství?

 

Užívání konopného semínka v těhotenství je více než vhodné. Obsahuje totiž vyvážený podíl důležitých aminokyselin omega-3 a omega-6. Další velkou předností jsou obsažené bílkoviny, jako je albumin a další, které obsahují esenciální aminokyseliny. Semínko z konopí bez obsahu omamných látek dále obsahuje vitamíny skupiny B, vitamín C a E. Prospěšný je i obsah chlorofylu, fytinu a lecitinu. Konopné semínko loupané obsahuje i určitý podíl vlákniny, který je však mnohem vyšší, když sáhnete po neloupané variantě. Během těhotenství ale nemusí být přebytek vlákniny k dobru a pro lepší stravitelnost spíše využívejte loupanou variantu.

Zvýšená potřeba minerálních látek a vitamínů
Během těhotenství tělo vyžaduje větší přísun minerálních látek a esenciálních složek stravy. Nedostatek některé živiny může vést ke špatnému vývoji plodu a následných poruchám. Pokud dodržíte několik základních pravidel zdravé stravy a budete důsledně dodržovat pestrý jídelníček bohatý na přirozené zdroje vitamínů a minerálů, vše by mělo probíhat bez problémů. Pro větší jistotu si po dohodě se svým lékařem opatřete vitamíny a doplňky stravy pro těhotné. Jezte přírodní potraviny a nebojte se dát si konopná semínka do jogurtu během těhotenství. Zvýšíte díky nim příjem minerálních látek a doplníte důležité aminokyseliny.

Hlavně s rozumem
Cílem je mít pestrý jídelníček, kde budou zastoupeny všechny důležité živiny. Na druhou je dobré pamatovat na to, že nic se nemá přehánět. Pokud se horlivě pustíte pouze do konzumace ovoce, zeleniny a semínek, nebude to ta nejlepší cesta. Platí, že to nejlepší z daných potravin dostanete ve chvíli, kdy je budete jíst s mírou. Střídejte jednotlivá jídla a snažte se poslouchat své tělo, které vám chutěmi dá ty správné impulsy o tom, jaká živina zrovna chybí. Podívejte se na zdravé recepty a zkoušejte ochutnávat nové věci. Při výběru kvalitních a vhodných surovin svému budoucímu dítěti jistě jen prospějete. A hlavně nezapomeňte na to, že i při menších komplikacích je lepší obrátit se na svého lékaře.

Autor: Šárka Stuchlíková

Recepty k potravině