Jezte buráky! Jsou zdravé a snižují cholesterol

Něco málo o arašídech
Abychom si arašídy více přiblížili, je třeba říci, že se jedná o plody podzemnice olejné.  Z toho vyplývá, že burské ořechy nejsou vlastně ořechy ale luštěnina. I z tohoto důvodu jsou proto často přirovnávány k fazolím.

Věděli jste, že svou specifickou chuť získávají teprve až pražením? A tušili jste, že první arašídové máslo bylo do USA dovezeno domorodými Mexičany, kteří jej původně používali jako lék a teprve později bylo používáno i k přípravě pokrmů?

Překvapivé výhody
Zajímavostí bezesporu je, že ačkoliv více než polovinu buráků tvoří tuky a jsou tak opravdovou kalorickou bombou, dlouhodobé výzkumy dokládají, že pravidelná konzumace arašídů má pozitivní vliv na snižování hladiny cholesterolu v těle. Burské oříšky totiž obsahují tuky, které naše tělo potřebuje. A jestli to s nimi nijak nepřeháníte, budou pro váš organismus velice prospěšné.

V případě, že rádi mlsáte, určitě vyzkoušejte arašídové máslo! Pokud jej zařadíte do vaší snídaně, pomůžete si tak během dne udržet optimální hladinu cukru v krvi.

Obsahují důležité vitamíny a minerální látky
I přes výhody, které jsme zmínili, nezapomeňte, že burské oříšky obsahují větší množství tuků. Nicméně se jedná o tuky, které naše tělo potřebuje. Pokud arašídy konzumujete v rozumné míře, jsou pro vaše tělo velice přínosné.

V neposlední řadě je třeba zmínit, že burské oříšky obsahují řadu pro tělo důležitých živin, které podporují činnost mozku, krvetvorbu a látkovou přeměnu. Kromě sacharidů, tuků a proteinů dodávají našemu tělu taktéž vitamíny skupiny B, C, E a minerální látky jako vápník, draslík a hořčík. Přítomnost vitamínu B3 navíc napomáhá podporovat činnost mozku a posílit naši paměť.


Autor: Kateřina Doul

Alternativní produkty