Jógou k pleti bez vrásek

Pleť bez vrásek. Sen každé ženy, nikdy nekončící téma a zároveň jedna velká neznámá. Alespoň tak to vnímá většina žen. Dnešní trh nabízí mnoho zázračných krémů, pleťových sér a masek, které slibují hladkou pleť jako ve dvaceti a dušují se, že bezpečně zaženou mimické vrásky a další nedokonalosti v obličeji, které s postupem věku přirozeně přichází. Problém je ale v tom, že co sedí jedné z nás, to pleť té druhé absolutně nesnese a tak se z prostého honu za pletí bez vrásek stává hodně drahý koníček. 

Bez hydratace se neobejde žádná pleť a tak se na našich koupelnových poličkách budou objevovat další a další přípravky pořád dokola. I tak ale můžete něco málo změnit a přitom vám to nezabere více než pár minut denně. No řekněte samy. Nebylo by hezké, kdybychom se mi ženy nemusely spoléhat jen na zázračné vyhlazující účinky ne zrovna levných kosmetických přípravků? Co kdyby ke štěstí a pleti bez vrásek stačilo jen pár minut před zrcadlem? Protože nic nezažene vrásky tak dobře, jako obličejová jóga!

Jóga od hlavy až k patě:
Že má jóga blahodárné účinky, o tom není žádných pochyb. Pomáhá udržet tělo pevné a pružné, podporuje správnou funkci zažívacího ústrojí, ale velmi prospěšná je také pro funkci srdce a metabolismu. Dokáže dokonce zahnat veškeré chmury a je proto velmi oblíbená jako podpůrný systém při léčbě depresí či úzkostných poruch. Při pravidelném praktikování podpoří správné prokrvení pokožky, které je důležité nejen pro zahnání vrásek, ale také při boji s nenáviděnou celulitidou, a s trochou nadsázky by se tak dalo říci, že vlastně dokáže zastavit, nebo alespoň zpomalit, čas. A stejně, jako je praktikování jógy všeho druhu prospěšné pro naše tělo, je prospěšné i pro obličej. Už po pár týdnech obličejové svaly posílí, zeštíhlí obličej, zjemní se vrásky a pleť bude mnohem lépe prokrvená. Jako bonus, a to je dokonce vědecky prokázáno, můžete očekávat i zmírnění stresu a tím pádem lepší náladu, které se v dnešní uspěchané době jen těžko dosahuje.

Už pouhý úsměv nebo zamračení sice obličejové svaly procvičuje, nikdy ale neprocvičí úplně všechny. A právě kvůli tomu se časem objevují povislé koutky, dvojitá brada, nebo ochablé kontury obličeje. Když si ale dáte každý den desetiminutovou jógovou seanci před zrcadlem, i bez pomoci plastické chirurgie za pár týdnů omládnete i o několik let.

Vzhůru před zrcadlo:
Ideální dobou pro obličejové cvičení je ráno nebo večer, kdy na vaší pleti nejsou žádné stopy po makeupu. Ideální délka cvičení je mezi deseti a patnácti minutami, s posilováním obličejových svalů to ale nepřehánějte. I když si možná budete připadat poněkud směšně, rozhodně to nezdávejte. Viditelné výsledky se brzy dostaví a do té doby budete alespoň více uvolněná a méně stresovaná.

Než se pustíte do cvičení samotného, ujistěte se, že je vaše pleť řádně vyčištěná. Máte-li suchou pleť s tendencí k šupinatění, před cvičením nezapomeňte na kvalitní hydratační krém, který zabrání nepříjemnému tahání a možnému popraskání. A pokud chcete dosáhnout co nejlepších výsledků, před cvičením obličej nahřejte pomocí teplého ručníku. Pak už postačí jen vzpřímeně se postavit před zrcadlo a můžete začít.

Pohled do slunce:
Zatlačte ramena dolů a snažte se hlavu co nejvíce vytáhnout vzhůru. Zavřete oči, uvolněte obličejové svalstvo a mírně pootevřete ústa. Představte si, že chcete tvář nastavit slunci a mírně vytáhněte bradu směrem vzhůru.

Kyvadlo:
Z předchozí pozice pomalu otočte hlavu doleva, pár vteřin setrvejte, a otočte hlavu doprava. Neotvírejte oči. Zůstanete-li stát vzpřímeně, díky tomuto pohybu krásně propnete kůži od lícních kostí až ke krku.

Vzdušný polibek:
Už jste někdy posílali vzdušný polibek? Tak úplně stejně našpulte ústa. Pokud necháte oči zavřené a čelo uvolněné, vyrovnáte nejčastěji používané grimasy, které stojí za vznikem většiny mimických vrásek.

Vzteklé dítě:
Víte, jak to vypadá, když si malé dítko něco umane a jeho rodiče mu to nechtějí dopřát? To pak svraští všechny svaly v obličeji, zatne pěsti a následuje buď brek, anebo bušení pěstiček či klepání. Když takové dítko napodobíte a vší silou semknete všechny svaly v obličeji, po jejich povolení ucítíte více než příjemné uvolnění a navíc všechny svaly posílíte.

Příjemné překvapení:
Potřebujete-li uvolnit strnulá oční víčka, tento cvik je přesně pro vás. Zvedněte obočí, tak aby se vám co nejvíce svraštělo čelo, otevřete oči do široka a se zavřenými ústy se místně protáhněte. Soustřeďte se a to, abyste co nejvíce zapojili svaly horní části obličeje.

Kašpárek:
Stejně jako si čas od času potřebujeme protáhnout tělo, je potřeba dopřát trochu toho strečinku i svalům obličeje. Jakkoliv si při tomto cviku budete připadat směšně, věřte, že jeho prospěšné účinky na sebe nenechají dlouho čekat. Mírně otevřete ústa, vyplázněte jazyk a nechte ho volně vyset.

Bublina:
Pokud se často usmíváte, nebo máte výraznější noso-retní rýhy, jednoduše se nafoukněte. Uvolněte obličej, pevně sepněte rty a tváře nafoukněte vzduchem. Tento cvik pomůže vyhladit pokožku v oblasti nosu a úst a účinně bojuje s mimickými vráskami, které má smích na svědomí.

Zleva doprava:
Povislá víčka a unavené oči jsou častým problémem těch, kdo tráví spoustu času u počítače. A přitom stačí tak málo. Uvolněte tvář, mírně pootevřete ústa a očima přejíždějte zleva doprava. Bolestem očí předejdete tak, že zatnete svaly v oblasti spánků.

Přísně:
Abyste posílili svaly dolní části obličeje, je potřeba zatvářit se jako přísná učitelka ze střední školy. Mírně našpulte ústa a pevně se semkněte rty. Snažte se zapojit všechny svaly od brad, přes tváře, až po lícní kosti. Po pár vteřinách povolte a následně cvik opakujte.

Sebekontrola:
Pro hladké čelo bez vrásek je potřeba zapojit svaly ve spánkové oblasti. Zavřete oči, uvolněte tváře, nechte zavřená ústa a zatínejte a povolujte svaly v okolí spánků. Není to sice jednoduché, ale postupem času svaly v oblasti spánků ovládnete a cvik bude o to jednodušší a efektivnější.

Autor: Kateřina Dobešová

Alternativní produkty