Kokosový cukr – zdravé mlsání

Kokosový cukr má příjemnou karamelovou chuť s jemným kokosovým nádechem. Poskytuje našemu tělu také vitamíny a velké množství minerálů. Ve východní Asii je kokosový cukr běžným a velice oblíbeným sladidlem. V našich krajích je to zatím novinka a příliš mnoho lidí nezná kouzlo této přísady.

Kokosový cukr se získává z nektaru květů kokosových palem. Tento nektar se následně vaří, dokud se nevytvoří karamel. Karamelová hmota se po ztuhnutí rozdrtí na prášek z drobných krystalků, kterým si už můžeme náš život osladit.

Kokosový cukr poskytuje našemu tělu vitamín C, vitamíny z řady B, sodík, hořčík, draslík, vápník, železo a zinek. Dále je bohatý na antioxidanty a obsahuje několik druhů aminokyselin. Pomáhá udržovat stálé vnitřní prostředí, má antibakteriální a antivirové účinky a podporuje naši imunitu.

Cukr prospívá lidem, kteří trpí vysokým krevním tlakem a kardiovaskulárním typem onemocnění, protože obsahuje draslík. Trochu přispívá i k prevenci vzniku anémie díky obsaženému železu. Vápník zase pomáhá udržet naše kosti pevné.
To ale není veškeré jeho kouzlo. Velkou výhodou kokosového cukru je především nízký glykemický index. Glykemický index kokosového cukru se uvádí v rozmezí od 30 do 40 (bílý cukr má GI 70). Tento index nám podává informaci o rychlosti zpracování sacharidů obsažených v dané potravině a potažmo i o míře zvýšení hladiny cukru v krvi po určitém jídle.

Sacharidy z jídel a nápojů s nižším GI jsou déle zpracovávány a lépe využívány naším tělem. Potraviny s vyšším GI jsou obecně nezdravé, přispívají ke tvorbě tukových zásob a vzniku diabetu II. stupně. Navíc po jejich požití dostáváme brzy chuť na sladké.

Pokud Vás kokosový cukr zaujal a rádi byste ho vyzkoušeli, objednejte si ho přímo na našem webu.

S kokosovým cukrem však zacházejte obezřetně i přesto, že se jedná o zdravější sladilo. Stejně jako jiná sladidla může mít za následek i nějaké to kilo navíc. Jednoduše se nic nemá přehánět.

Ostatní výrobky z kokosu jsou také velice chutné a zdravé. Vyzkoušejte například kokosové mléko, kokosový olej nebo mouku.


Autor: Lenka Libichová

Alternativní produkty