Péče o vlasy vystavené slunci

Stejně jako si v horkých letních dnech naše pokožka žádá speciální péči, i vlasy mají jiné nároky než v chladném období roku. UVA a UVB záření není jen hrozbou pro naši kůži, ale nemalé škody dokáže napáchat i ve vlasových vláknech a na pokožce hlavy. A pokud vaše hříva není zrovna nejkvalitnější, správná péče o ni je ještě o něco důležitější. Jestli ale něco s kvalitou vlasů dokáže pořádně zatočit, pak je to působení slané a chlorované vody, která i z kvalitních vlasů dokáže v mžiku udělat nevzhlednou a nepoddajnou slámu. Univerzální návod na ideální péči o vlasy vám sice neposkytneme, pár radami ale přesto přispět můžeme.  

Ještě než se ale pustíte do výběru ideální vlasové kosmetiky, ujasněte si, jaký ty kštice vám do vínku nadělila matka příroda. Pokud si nejste kvalitou a typem vlasů jisti, neostýchejte se zkonzultovat situaci s vaším kadeřníkem.

1. Vitamíny, základ zdraví
Ještě než vystavíte kštici prvním slunečním parskům, dodejte jim potřebné množství vitaminů. Stejně jako v péči o pokožce, i vlasy potřebují dodat výživu zevnitř tím spíš, pokud máte v plánu trávit léto u vody a na slunci. Nejdůležitější vitaminy pro krásu a zdraví vlasů jsou vitaminy A a B a zinek.  Můžete sáhnout buď po potravinových doplňcích určených přímo pro vyživení vlasů, nebo se můžete vydat přírodní cestou. V takovém případě zařaďte do svého jídelníčku brokolici, mrkev, zelí, broskve, meruňky, mléko, sýry a maso pro přísun vitaminu A, a vaječné žloutky, vnitřnosti, rýži a další obiloviny, které obsahují nemalé množství vitaminu B. Zinek potom naleznete v oříšcích a dýňových semínkách, ale také ve vejcích, sýrech, nebo fazolích. Právě zinek vlasy posílí a zabrání jejich nadměrnému vysušování, vitamin A pomůže udržet činnost mazových žláz v normálu, vitamin B potom omezí tvorbu lupů a vypadávání vlasů, ale hlavně poskytne ochranu před UV zářením.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv variantu, začněte s ní co nejdříve. Kvalita vlasů se po potravinových doplňcích nebo po úpravě jídelníčku jistě projeví, pravda je ale taková, že to nějaký ten čas trvá.

2. Čistota je základ úspěchu
Stejně jako se vlasy pod zimní čepicí mastí víc než by se nám líbilo, i v letních měsících se nepříjemnému mazu nevyhneme. Vlivem teplého počasí se totiž pokožka hlavy zanáší nejen mazem, ale také nečistotami, které maštění vlasů ještě urychlí, a navíc zabrání pokožce hlavy dýchat. Pokud chcete udržet svou kštici zdravou, lesklou a nadýchanou, dejte si záležet na pořádném mytí. V letním období si dejte na volbě šampónu obzvláště záležet a nezapomeňte zohlednit váš typ vlasů. Co by ale šampon měl stoprocentně splňovat, je schopnost pořádně umýt pokožku hlavy. Jak to ale poznáte? Úplně jednoduše už po prvním umytí. I dlouhé těžké vlasy budou po vysušení o poznání nadýchanější a budou výrazně méně vypadávat. Pokud kvalitní šampon používáte krátce, může vás jeho první použití poněkud vyděsit. Při mytí se totiž uvolní odumřelé vlasy, které doposud s pokožkou hlavy držela pohromadě pouze neviditelná vrstva mazu a nečistot. Chomáčky vypadaných vlasů vás možná zprvu znejistí, ale věřte, že zanedlouho jich bude čím dál tím méně.

Nezapomínejte také, že mytí hlavy je nutné po koupání v chlorované nebo slané mořské vodě, ale nevyhnete se mu ani v případě, že se vaše kštice pod náporem slunečním paprsků zpotí. Chlor a sůl totiž při dlouhodobém působení rozevírají vlasová vlákna a vysává z nich důležitou vláhu.

3. Bez kondicionéru ani ránu
Pokud si chcete udržet lesklé a zdravé vlasy, nikdy nezapomínejte na kvalitní a výživný kondicionér. Po každém umytí jej aplikujte na konečky a do délek vlasů, ale vyhněte se pokožce hlavy. Kondicionér vyživí vlasy oslabené sluncem a dodá jim potřebnou vláhu. V letním období je potom ideální sáhnout po kondicionéru, který obsahuje nejen vitaminy a minerální látky, ale hlavně ochranný filtr SPF. Díky němu vaše vlasy ochráníte před škodlivým vlivem UV záření a navíc i z velké části zabráníte změně jejich barvy nejen u vlasů barvených.

4. Pravidelná dávka pořádné výživy

Stejně jako si pokožka těla zaslouží pravidelnou dávku výživy, ani vlasy se bez ní neobejdou. Dopřejte vlasům jednou týdně pořádnou regenerační kůru a uvidíte, že se vám odvděčí krásou a leskem. Vybírejte vysoce výživné a regenerační vlasové masky a zábaly, které vaše vlasy nejen probudí k životu, ale vybudují jim ochrannou bariéru před nepříznivými vlivy. Vysušená zplihlá sláva bude ta ta a vy se opět budete moct pochlubit lesklými a zdravými vlasy.

5. Pozor na slunce!
Slunce má sice na náš fyzický i psychický stav veskrze pozitivní účinky, pro vlasy se ale může stát zabijákem. UVA a UVB paprsky jsou totiž škodlivé nejen pro pokožku, ale i pro naše vlasy. V letním období tak neotálejte s nákupem vlasové kosmetiky obsahujícího mimo jiné i ochranný faktor SPF. Tyto parsky pronikají do vlasové kůry a otvírají vlasovou kutikulu, čímž vlas připravují o vitalitu, způsobují vyblednutí barvy, ale v nemalé míře také přispívají k hrubosti a krepatění vlasů. UV záření také připravuje vlasy o důležité proteiny a oleje z vlasové pokožky, a ze zdravých a lesklých vlasů dělá suché a lámavé chudinky.  Chcete-li tomu zabránit, sáhněte po bezoplachových kůrách a kondicionérech na bázi oleje, které obsahují ochranný faktor SPF. Pokožka vaší hlavy bude před škodlivými paprsky chráněna a udrží vaše vlasy zdravé a hydratované.

Další možností je potom pokrývka hlavy. Ať už sáhnete po klobouku, čepici s kšiltem nebo po šátku, ochráníte tak pokožku hlavy a tím i zdraví vlasů. Počítejte ale s tím, že se vlasy budou více mastit a bude nutné je častěji mýt.

6. Nechte vlasy dýchat
Pokud jste majiteli dlouhých kadeří, nejlépe uděláte, když je budete nosit volně. Vlasy sčesané do culíku nebo do drdolu totiž nedovolí pokožce hlavy dýchat, přispívají k většímu pocení a tím i k zanášení pokožky nečistotami. To přispívá nejen k intenzivnějšímu maštění vlasů, ale může to být také spouštěcím faktorem pro tvorbu lupů, nebo dokonce pro tvorbu kožních onemocnění.

7. Před pobytem u moře zapomeňte na barvení vlasů
Jestli existuje typ vlasů, které jsou v létě necitlivější, pak jsou to jednoznačně vlasy barvené a odbarvované. Po každém barvení jsou vlasy výrazně oslabené a v kombinaci se slunečními paprsky a mořskou nebo chlorovanou vodou se mohou snadno přeměnit v nevzhledné roští. Než se tedy vydáte na první letošní dovolenou u moře, zapomeňte na barvení. I ta nejšetrnější barva totiž vlasy oslabí a výsledná barva bude ve finále úplně jiná, než jakou jste očekávali.

8. Olejem proti vysoušení vlasů
Ačkoliv to není řešení ideální, plánujete-li strávit celý den sluněním a pobytem ve slané nebo chlorované vodě, olej vaše vlasy před nepříznivými vlivy ochrání. Vetřete si do vlasů od kořínků ke konečkům olej, smotejte vlasy do drdůlku a vyrazte k vodě. Vše vlasy sice nebudou po příchodu domů lesklé ani extra vyživené, po jejich umytí ale uvidíte výsledky. Olej totiž na vlasových vláknech utvoří jakýsi ochranný film, který nepustí sůl, chlor a sluneční paprsky dovnitř, a přirozenou vláhu vlasu zase ven. Po řádném umytí tak vaše vlasy nebudou suché a nepoddajné jak jste byli zvyklí, ale udrží si zdravou strukturu i přirozený lesk. Zvláštní péči při mytí ale věnujte vlasové pokožce. Pokud olej z vlasů a pokožky patřičně nevymyjete, budou vlasy rychle plihnout a rychle se zamastí.

Elixi tip:
Ještě než se sluneční paprsky udeří plnou silou, navštivte kadeřníka. Zbavte se suchých a roztřepených konečků, které zbytek vlasů připravují o jejich vitalitu, a nechte kštici prostříhat. Odměnou vám budou nejen znatelně zdravější a méně zatížené vlasy, ale také fakt, že vaše pokožka může lépe dýchat a tolik se nepotí.

Autor: Kateřina Dobešová

Zákazníci k tomuto zboží kupují
Sprej po opalování SUN UVA Diet Esthetic 200 ml
-62 %
237 Kč89 Kč
Předpokládané datum naskladnění - Na dotaz
Alternativní produkty