Potraviny prospěšné pro váš mozek

 

Naše myšlení - náš mozek je stále třeba udržovat v dobré kondici. Funkci mozku mohou pozitivně ovlivnit:

- strava

- vitamíny

- pohyb

Pečlivě si vybírejte, co sníte. Mozek vám to vrátí dvojnásob.

Ořechy

Vlašské orechy- jejich nitro vypadá jako mozek s levou a pravou hemistérou. Dokonce brázdy a záhyby jsou na ořechu jako na mozkové kůře. Jsou bohaté na zdravé tuky, vitamíny, proteiny, pomocí kterých předejdeme demenci nebo jiným poruchám. Zlepšují náladu, podporují myšlení a dlouhodobou paměť.


Mandle - jsou pro mozek velmi prospěšné. Obsahují vitamin E, který zpomaluje stárnutí mozkových buněk. Zinek a bílkoviny chrání mezibuněčné spojení v mozku. Neměly by chybět ani v jídelníčku pro nejmenší, protože pozitivně ovlivňují vývin mozku. Mandle snižují riziko Alzhaimerovi nemoci. Zkuste zařadit do jídelníčku alespoň 7 mandlí denně.

Datle - pomáhají regulovat zdravý nervový systém a udržovat mozek aktivní. Zlepšují koncentraci a paměť. Mají blahodárné protizánětlivé vlastnosti. Pokud trpíte obtížemi jako zácpa, nepravidelné vyprazdňování, či nesnášenlivost na lepek, sáhněte po nich. Obsahují hodně vlákniny, čímž napomáhají posunu potravy ve střevech.

Arašídy - povzbuzují ostražitost, koncentraci a zlepšují paměť. Může za to jejich složení, které je bohaté na vitamin B3. Sice obsahují poměrně hodně kalorií, ale pokud jejich nezkonzumujeme v příliš velkém množství, ve skutečnosti vám pomohou s hubnutím.


Kešu - slouží jako dobré palivo pro mozek. Posilují nervovou soustavu a tím snižují podrážděnost, deprese, nervozitu. Dodávají psychickou energii.

Semena obsahují velké množství bílkovin, prospěšného tuku a důležité minerály pro mozek jako hořčík, fosfor, mangan.

Chia semínka - patří mezi nejzdravější potraviny. Pomáhají k správnému fungování našeho organismu a mozku. Chia je starověký mayský výraz a v překladu znamená "Síla." Jen jejich použitím se přesvědčíte o jejich blahodárných účincích. Obsahují zinek, vitamin B1, B2, B3, draslík a velké množství antioxidantů.

Konopná semínka - jsou zdrojem kompletní bílkoviny. Obsahují všechny aminokyseliny, včetně všech 8 esenciálních a Omega-3, které si lidský organismus neumí sám vytvářet, musí být přijímány potravou. Přísun Omega-3 mastných kyselin je důležitý pro každého člověka, zvláště u těhotných a kojících žen, protože pozitivně ovlivňuje rozvoj mozku nenarozeného dítěte a novorozenců. Je skvělým doplňkem například jako přísada do salátů, polévek, pečiva. Chuťově připomínají oříšky a také v receptech je můžete nahradit nebo doplnit vlašskými ořechy.

Tmavá čokoláda - čokoláda s 80procentní podílem kakaa snižuje riziko rakoviny kůže a zpomaluje stárnutí. Pozitivně působí na nervový systém, zlepšuje náladu, odstraňuje bolesti hlavy a dodává energii. Obsahuje flavonoidy, které zlepšují průtok krve mozkem a tím ho udržují ve výborné kondici.

Banány - díky draslíku podporují soustředění, tvůrčí myšlení a produkují hormony štěstí. Pomohou při depresi, protože mají vysoký obsah tryptofanu, který se přeměňuje na serotonin a tím se rozveseluje mozek.

Avokádo - obsahuje látky, které podporují naše mentální zdraví a psychickou pohodu, protože dodávají energii mozku. Pomáhá proti depresi, odstraňuje nervozitu a přispívá k dobrému spánku. Plod avokáda dozrává devět měsíců. Pomáhá vyrovnat porodní hormony a slouží jako prevence proti rakoviny děložního čípku.

Chůze, turistika, procházka v přírodě, sport a pohyb jsou činnosti, při kterých se mozek prokrví a okysličí. Udržíte si zdravou mysl a svěžest celého těla.

 


Autor: Radka Kuzmová

Alternativní produkty