RAW FOOD- vitariánství

Určitě jste se již někdy setkali se slovem "raw". I vy jste zvědaví, jaké tajemství vlastně ukrývá? Esme Stevens, prezidentka Raw food Europe, tvrdí, že nepotřebuje vědu, výzkumy ani specialisty, aby věděla, že raw strava je přesně to, co chce jíst po zbytek života. Přesvědčili ji její zkušenosti a výsledky. A právě její "poselství" Vám chci interpretovat.

Na začátek si objasníme, co vlastně RAW znamená. Je to jídlo nebo potravina, které nebyly zpracovány při teplotě vyšší než 42 ° C. Dalšími preferovanými podmínkami jsou nejvyšší možná čerstvost a organický původ, který vylučuje použití ozařování, konzervantů, pesticidů a genetických modifikací.

Důvodů, proč jíst raw stravu, je několik. Snad nejdůležitějším důvodem je, že při zahřívání jídla nad 45 ° C dochází k znehodnocení enzymů, změně pH směrem ke kyselému, obtížnějšímu vstřebávání minerálů a zlikvidování téměř všech vitamínů. V důsledku toho, se cítíme unaveně a častěji podléháme nemocem. Vitariáni, tedy vyznavači raw stravy, na to mají jednoduché vysvětlení. Vařené jídlo označují jako "mrtvé" jídlo, zatímco raw strava představuje "živé" jídlo. A jen "živé" jídlo, přece, může tělu dodat "živou" energii.

Možná se ptáte, jaké benefity s sebou přináší raw strava. Jelikož jejich seznam je rozsáhlý, uvedeme si jen některé z nich, přičemž mezi hlavní benefity patří redukce hmotnosti a celkové zlepšení zdraví. Pokud však budou raw potraviny tvořit více než 75% Vašeho jídelníčku, mohou se přidružit i další, jako například posílení imunity, krásnější pokožka, více energie, čistá mysl, lepší paměť a mnohé jiné.

Vitariánství, které úzce souvisí s vegetariánstvím a veganství, však není prospěšné jen pro naše tělo, ale i pro planetu. Bylo prokázáno, že vegetariánskou stravou se redukuje světová produkce emisí. A pro zajímavost, pokud by každý člověk přestal jíst maso, a tedy by již nebylo nutné vykrmovat zvířata, zůstal by dostatek potravy, aby se nasytila ​​celé populace, přinejmenším 7-krát.

Základ jídelníčku tzv. raw foodistu, tedy člověka, který se stravuje raw jídlem, tvoří převážně čerstvé ovoce, zelenina, semínka, oříšky, tzv. super foods a klíčky. Lze je požívat ve formě smoothies, pro lepší vstřebatelnost, ale existuje i množství receptů, jak připravit jídla pro labužníky. Už brzy se některé chutné recepty objeví i na naší stránce.

Při raw stravě, ale i při vegetariánství či veganství, se lidé často obávají nedostatku proteinů. Pravdou však je, že raw strava obsahuje více užitečného proteinu vyšší kvality než vařené jídlo, což znamená, že ho lidský organismus potřebuje méně. Navíc studie prokázaly, že veganský protein je mnohem zdravější než protein živočišného původu. Nejlepšími zdroji veganské proteinu přitom jsou listová zelenina, ořechy, semínka, pšeničné klíčky a obilniny.

Zdroj: http://www.thebestofrawfood.com/ - nejlepší web pro začátečníky raw food stravy autorky Esme Stevens, prezidentky RAW food Europe.


Autor: Nicole Jantulíková

Alternativní produkty