RAW strava: 2. díl: Syrová či živá strava. Je v tom rozdíl?

Že RAW strava znamená především snahu o souznění s přírodou, o tom jsme si už říkali. Že má RAW strava mnoho různých názvů, to je asi každému jasné. Ale věděli jste, že živá strava a syrová strava nejsou to samé a často se tak zaměňují? 

Živá strava je taková, která se skládá ze surovin zachovávajících si život skrze aktivní enzymy, které jsou následně velmi prospěšné zejména pro naše zažívací ústrojí a následně pro imunitní systém. Čím více enzymů se v surovině nachází, tím lépe. A pozitivní je, že pro ně nemusíte chodit daleko.

Mezi živou stravu totiž patří například čerstvé hrušky, pomeranče, jablka, maliny, borůvky, saláty, mrkve, brokolice, cukety, ale také naklíčené obilí, luštěniny a semínka. Syrová strava je taková, která neprošla tepelnou úpravou, ale sama o sobě nemá aktivní enzymy. Jsou to vlastně veškeré luštěniny, semínka, či ořechy, které neprošly tepelnou úpravou při více než 45°C, ale dají se takzvaně naklíčit.

Takové suroviny stačí ideálně na 24 hodin namočit do studené vody. Díky tomu se deaktivují enzymové inhibitory, nastartuje se proces klíčení, který probudí enzymy a se syrových surovin se stanou zároveň i suroviny živé, a pro lidský organismus velmi výživné i prospěšné.

Abychom ale nemluvili pouze o ovoci a zelenině, dotkneme se okrajově i mléčných výrobků. Ve světě RAW stravování se totiž objevují také zastánci konzumace syrového mléka, tedy nepasterizovaného a nehomogenizovaného, výrobků z něj, syrových vajec, syrových ryb nebo masa. Zda se člověk rozhodne vydat se stejnou cestou, to záleží čistě na něm. Někdo odmítá maso z rozumového či etického přesvědčení, jiní zase razí teorii, že člověk by měl pít pouze mléko mateřské a mléku ostatních savců by se měl vyhýbat. Ať už se rozhodnete pro tu či onu variantu, nikdy nezapomínejte na to, že nejdůležitějším faktorem pro udržení pevného zdraví nejsou naše myšlenky, ale to, co tělu dělá dobře.

Autor. Kateřina Dobešová

Alternativní produkty