Snídaně je základ!

Pro většinu lidí není žádná novinka, že snídaně je důležitým základem příjemného a úspěšného dne. Někteří i přesto nesnídají. Jejich výmluvou bývá nevolnost nebo nedostatek času. S tím vším se dá něco udělat. Takže žádné výmluvy a snídat.

Snídaně nastartuje tělo, dodá mu potřebnou energii a hlavně pomáhá lépe a rychleji myslet. Snídaně odráží Vaši náladu a výkonnost. Pokud nesnídáte, Vaše nálada a výkonnost je téměř také žádná.

Vaše tělo má po spánku nedostatek tekutin a živin. Je proto důležité je brzo po probuzení doplnit.

Snídaně má také vliv na chuťové preference během celého Vašeho dne. Díky dobré snídani člověk preferuje potraviny s vysokým obsahem vitamínů a minerálů. Naopak nevyžaduje příjem velkého množství tuků a cukrů. Pravidelná a zdravá snídaně tak podporuje udržování stabilní hmotnosti. Pokud se správně nasnídáme nemáme velkou chuť na kalorická jídla během dne.

Ráno nesnídám, protože…
Někteří lidé nejsou schopni snídat brzy ráno. Jedná se o důsledek životního stylu, který se dá jednoduše změnit postupným přeučováním.

Pokud máte opravdu velký problém snídat, protože Vám bývá ráno po jídle špatně, napijte se aspoň džusu nebo zkuste kousek ovoce. Větší množství jídla můžete přesunou na pozdější hodinu. Hlavně je důležité nezačínat svůj den obědem. Je to zlozvyk, který snižuje aktivitu i schopnosti.

Někteří lide nesnídají, protože to ráno to prostě nestihnou. Hltat do sebe sousto za soustem není správné a pokud opravdu nejste schopni najít si chvilku na snídani, dejte si aspoň kousek ovoce nebo můžete vyzkoušet nejrůznější snídaňové směsi. Stačí jen nasypat do misky, zalít mlékem nebo vodou a chvíli počkat. Do čtyř minut můžete snídat!

Typy a triky
- Před snídaní vypijte alespoň půl litru vlažné vody.
- Snídejte hlavně ovoce (zachovejte převahu zásaditého ovoce nad kyselým).
- Mezi 6. a 10. hodinou ranní dochází podle orgánových hodin k čištění žaludku střev. Je proto nutné v tomto rozmezí jíst potraviny, které nejméně zatěžují trávicí soustavu, aby nebyl proces čištění zpomalován (ovoce, sušené plody, strouhaný kokos, drcený mák…).
- Rozhodně nesnídejte kávu! Káva rozhodí hladinu krevního cukru a způsobí tak neodolatelnou chuť na sladké, které se nezbavíte až do večera. Navíc je káva výrazně kyselinotvorná, což má neblahý vliv na organismus.

A co vy? Snídáte?


Autor: Lenka Libichová

Alternativní produkty