Výživa pro lepší sportovní výkony

Protein
Velmi důležitá složka, která by neměla chybět v jídelníčku. Běžnými zdroji v potravě je hlavně maso, mléčné výrobky, vejce, ale i ořechy a v omezené míře i některé obiloviny. Denně by měl člověk sníst minimálně 1 g bílkovin na 1 kg tělesné hmotnosti. Občas se stává, že tolik bílkovin v přirozené stravě nepříjmeme a tehdy na řadu přichází proteinový nápoj. Tyto doplňky výživy jsou vyráběny jako extrémně dobře vstřebatelné a využitelné zdroje bílkovin. Pro zlepšení vašich sportovních výkonu se jedná o cenného pomocníka, který pomáhá se stavbou svalů a správnou regenerací.

Speciální přípravky pro regeneraci
Regenerace je při snaze o zlepšení výkonů velmi důležitá. Je ovlivněna především stravou, dostatečným odpočinkem a vhodně zvoleným tréninkem. Pomoci mohou i speciální přípravky pro regeneraci.

BCAA - větvené aminokyseliny
Naše tělo je složené z aminokyselin, které jsou základními stavebními kameny většiny buněk v našem tělem. Na trhu se sportovními doplňky existují speciální větvené aminokyseliny v izolované podobě známé jako BCAA, které slouží jako ochrana před spalováním svalů a podporují regeneraci. Hodí se v případě, že se snažíte lehce redukovat tuk nebo cvičíte nalačno.

Iontový nápoj
Při aktivní svalové práci dochází i ke spotřebě iontů, které ovlivňují celou řadu procesů ve svalů. Jejich doplnění během fyzické aktivity nebo po jejím skončení pomáhá organismu vyrovnat se se zátěží a ještě o něco prodloužit svoji výdrž. To je důvod, proč se jedná o oblíbený doplněk například u cyklistů nebo běžců na delší vzdálenosti. Rychlé dodání ztracených iontů ihned po tréninku opět urychlí a napomůže lepší svalové regeneraci, která se projeví na zlepšujících se výkonech.


Autor: Šárka Stuchlíková

Alternativní produkty